باز کردن پلمپ سال مالی

همان طور که می دانید در نرم افزارهای حسابداری، بعد از پلمپ سال مالی دیگر مجاز به ویرایش اسناد نیستیم، در نرم افزار تعاونی مسکن مهر نیز همین شرایط حاکم می باشد. بسیاری از اوقات پیش می آید که نیاز باشد تغییراتی در اطلاعات سال مالی پلمپ شده انجام دهیم. قبلا این کار با استفاده از یک اسکریپت انجام می شد که از طرف شرکت بر روی سیستم مشتریان اجرا می شد. با توجه به درخواستهای مشتریان محترم، قرار بر این شد که یک قسمت جدید در نرم افزار تعاونی مسکن مهر اضافه کنیم که مدیر سیستم بتواند بر روی آن سطح دسترسی تعیین کرده و کاربران مجاز بتوانند با استفاده از آن سال مالی را از حالت پلمپ در آورده و تغییرات خود را اعمال نمایند.

نکته جالب توجه اینجاست که با استفاده از قابلیت باز کردن پلمپ سال مالی دیگر نیازی به حذف سند اختتامیه و صدور مجدد آن نمی باشد مگر این که تغییرات باعث شود که اعداد سند اختتامیه عوض شود.

در این مطلب به روش استفاده از قسمت باز کردن پلمپ سال مالی در نرم افزار تعاونی مسکن مهر می پردازیم :

در نسخه‌های قبلی نرم‌افزار مهر برای باز کردن پلمپ سال مالی بایستی از یک اسکریپت استفاده می‌شد که با اجرای آن، سند اختتامیه سال مالی نیز حذف می‌شد. البته این نکته را فراموش نکنید که در صورت تغییر اطلاعات مالی حتما بایستی سند اختتامیه نیز حذف و دوباره صادر شود.
در نسخه جدید نرم افزار تعاونی مسکن مهر این قابلیت اضافه شده است که از داخل خود نرم‌افزار می‌توان پلمپ سال مالی را باز کرده و اطلاعات مورد نظر را ویرایش کرد. برای انجام این کار بایستی مراحل زیر را طی نمایید :

۱) از منوی برنامه بر روی گزینه باز کردن سال مالی کلیک نمایید. (تصویر زیر)


۲) فرمی مانند شکل زیر نمایش داده خواهد شد.


در این قسمت بایستی بر روی سال مالی مورد نظر کلیک کرده و از قسمت پایین فرم، گزینه باز کردن را کلیک نمایید. با این کلیک پلمپ سال مالی مورد نظر باز خواهد شد. ولی با توجه به این که قبل از بستن سال مالی تمامی اسناد حسابداری در وضعیت دائمی و تایید شده قرار می‌گیرد، فعلا نمی‌توانید اسناد حسابداری را ویرایش نمایید. چرا که با پیغام سند مورد نظر دائمی می‌باشد و قابل ویرایش نیست روبرو خواهید شد. بنا بر این بایستی اسناد حسابداری را از حالت دائم به حالت موقت تبدیل کنیم. برای این کار مراحل زیر را طی نمایید:

۱) از منوی عملیات مالی، گزینه عملیات شروع و پایان سال مالی و سپس گزینه تبدیل اسناد قطعی به موقت را کلیک نمایید. (تصویر زیر)

۲) فرمی مانند شکل زیر نمایش داده خواهد شد. کافیست در مقابل گزینه از سند شماره، عدد ۱ را وارد کرده و بر روی گزینه قبول کلیک کنید.

۳) بعد از اتمام عملیات، بایستی اسناد را از حالت کنترل و تایید نیز در بیاورید. برای این کار از منوی عملیات مالی، گزینه عملیات شروع و پایان سال مالی و سپس گزینه بررسی اسناد حسابداری را کلیک نمایید. (تصویر زیر)

۴) فرمی مانند شکل زیر نمایش داده خواهد شد. برای ادامه کار، تیک مربوط به انتخاب اسناد خاص جهت بررسی اسناد موقت را به حالت انتخاب شده در بیاورید.


۵) حال از قسمت پایین فرم تیک های مربوط بع لغو کنترل اسناد موقت و لغو تایید اسناد موقت را به حالت انتخاب شده در آورده و بر روی گزینه قبول کلیک نمایید.


۶) اکنون شما می توانید اسناد حسابداری مورد نظر را اصلاح نمایید.

توجه : در صورتی که نیاز به تغییر سند اختتامیه داشته باشید، بهتر است ابتدا سند موجود را حذف و دوباره آن را صادر نمایید.
نکته : در صورتی که تغییری در سند اختتامیه نداده اید برای بستن سال مالی می‌توانید از منوی برنامه و گزینه باز کردن سال مالی استفاده نمایید.

***** در صورتی که این گزینه در نرم افزار شما موجود نیست، با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا نرم افزار شما به روزرسانی شود *****

درباره‌ی احمد غفاری

مدیر عامل و بنیان گذار راه حل های پویا هستم، خوشحالم که در کنار یک تیم خوب، برای پیشبرد اهداف مشترکمون فعالیت می کنیم. بزرگترین هدف مشترک ما آسان کردن کارها و جلب رضایت مشتریانمان است. یا حق

همچنین ببینید

آموزش نرم افزار تعاونی مسکن - شروع کار با نرم افزار مهر

شروع کار با نرم افزار تعاونی مسکن

محتوای این فیلم (آموزش نرم افزار تعاونی مسکن) : ۱) اولین اجرای نرم‌افزار تعاونی مسکن مهر : ورود به نرم‌افزار و تنظیم نام شرکت و سال مالی ۲) تنظیم اطلاعات شرکت : تعیین عنوان شرکت برای نمایش در گزارشات و همچنین انتخاب لوگوی شرکت جهت چاپ در سربرگ گزارشات نرم‌افزار تعاونی مسکن ۳) اطلاعات سال‌های مالی شرکت : آموزش ویرایش اطلاعات یک سال مالی و تعریف سال مالی جدید در نرم‌افزار تعاونی مسکن

نسخه رایگان نرم افزار تعاونی مسکن را دریافت کنید.
ارسال از طریق ایمیل و پست پیشتاز (تحویل 48 ساعته)
ما هم از ایمیل های مزاحم خوشمان نمی آید، قول می دهیم اطلاعات شما در هیچ جایی منتشر نخواهد شد.
هزینه ارسال پستی بر عهده ما می باشد.
نام و نام خانوادگی :
شماره تماس :
آدرس ایمیل :
دانلود درختواره استاندارد حسابداری
لطفا نام ، نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد نمایید
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
ما هم از ایمیل های مزاحم خوشمان نمی آید، قول می دهیم اطلاعات شما در هیچ جایی منتشر نخواهد شد.
جشنواره فروش نوروزی سال 1398
بیش از 50% تخفیف واقعی
ما هم از ایمیل های مزاحم خوشمان نمی آید، قول می دهیم اطلاعات شما در هیچ جایی منتشر نخواهد شد.
فقط تا 29 اسفند 1398
نام و نام خانوادگی :
شماره تماس :
آدرس ایمیل :