خانه / محصولات / نرم افزار کلینیک

نرم افزار کلینیک

نرم افزار کلینیک (پذیرش درمانگاه)، نرم افزار حسابداری، نرم افزار حقوق و دستمزد، سیستم گزارش‌گیری پیشرفته و …

توصیه می‌کنیم این صفحه را تا انتها بخوانید. ممکن است برخی از مشکلاتی که در کلینیک دارید در همین صفحه مطرح شده و راه‌حل آن ارائه شده باشد.

چرا باید در کلینیک از نرم افزار مدیریت کلینیک تخصصی استفاده کنیم؟

با یک مثال ساده می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا باید در درمانگاه (کلینیک) خودمان از نرم افزار کلینیک تخصصی استفاده کنیم؟ فرض می‌کنیم در درمانگاه شما ۳ پزشک و ۳ پرستار مشغول به فعالیت می‌باشند و با ۳ سازمان بیمه‌گر (مثلا تامین اجتماعی و بیمه سلامت و نیروهای مسلح) قرارداد دارید. الان پشت میز خود نشسته‌اید و می‌خواهید بدانید که :
• از ابتدای ماه جاری تا امروز چقدر از بیمه‌ها طلب دارید؟
• در طی هفته جاری کل مبلغ دریافت شده از بیماران چقدر بوده است؟
• میزان مراجعه کنندگان و بیماران کدام پزشک بیشتر است؟
• و ده‌ها خواسته دیگر

نرم افزار کلینیک می تواند پاسخ بسیاری از سوالات شما را بدهد

بهترین راه‌کار برای داشتن پاسخ این سوالات و درخواست‌ها، استفاده از یک نرم افزار تخصصی کلینیک است. در ادامه به مشکلاتی که به دلیل عدم استفاده از یک نرم افزار تخصصی در کلینیک اتفاق می‌افتد، می‌پردازیم:
• کنترل دقیقی روی صندوق پذیرش نخواهید داشت.
• با توجه به تعداد سرویس‌ها و تعرفه‌ها، احتمال اشتباه مسئولین پذیرش در محاسبه قیمت بسیار بالاست.
• به دلیل دستی بودن پذیرش مراجعین، واحد پذیرش شلوغ بوده و همین شلوغی باعث اشتباه بیشتر مسئول پذیرش می‌شود.
نرم افزار کلینیک مسائل کوچک بسیاری را حل می کند
• ممکن است بخواهید برای مراجعین خاصی، تخفیف در نظر بگیرید. این حالت نیز باعث بروز اشتباه در محاسبه تعرفه‌ها توسط مسئولین پذیرش خواهد شد.
• کنترلی بر روی بیمه‌ها نخواهید داشت، ملاک شما در پایان ماه، تعداد برگه‌هایی است که واحد پذیرش در اختیار شما می‌گذارد و شما نمی‌توانید کنترل کنید که چه تعدادی از برگه‌ها مفقود شده است؟
• در پایان هر ماه بایستی به صورت دستی و از روی گزارشاتی که اطمینان ۱۰۰٪ از صحتشان ندارید، میزان حقوق پزشکان و پرستاران را محاسبه نمایید.
• به دلیل کند بودن روند پذیرش و شلوغی، رفته رفته تعداد مراجعین کلینیک شما کم خواهد شد.
• و صدها مشکل دیگر که همه این‌ها باعث زیان کلینیک شما می‌شود.
در این قسمت به مزایای استفاده از نرم افزار کلینیک می‌پردازیم:
• کنترل دقیق بر روی مبالغ صندوق خواهید داشت.
• ریز عملکرد کاربران را می‌توانید کنترل کنید، مثلا می‌دانید کدام کاربر کدام برگه را ویرایش کرده یا حذف کرده است. تاریخ و زمان انجام عملیات نیز قابل مشاهده خواهد بود.
نرم افزار کلینیک گزارش کلینیک در سریع ترین زمان
• در هر لحظه می‌توانید چک کنید که درآمد کلینیک از بابت هر پزشک یا پرستار چقدر بوده است؟
• در هر لحظه می‌توانید چک کنید که درآمد کلینیک در هر بخش از کلینیک چقدر بوده است؟
• فایل‌های استاندارد بیمه را در هر لحظه می‌توانید بدون کوچک‌ترین هزینه‌ای ایجاد و ارسال نمایید.
نرم افزار کلینیک - ایجاد فایل استاندارد بیمه
• در ابتدای سال و یا هر تاریخی می‌توانید برای ایام مشخص، تخفیفات ویژه‌ای تعریف کنید که به صورت خودکار فعال و غیرفعال شود. به عنوان مثال می‌توانید به مناسبت روز معلم، برای تمامی معلمین در آن تاریخ تخفیف ۵۰درصدی تعریف کنید. فردای آن روز، تخفیف به صورت خودکار غیرفعال خواهد شد و تعرفه عادی محاسبه می‌گردد.
سامانه مدیریت کلینیک سیب چیست؟
سامانه مدیریت کلینیک سیب یک ابزار کاملا هوشمند برای مدیران، حسابداران، پزشکان و تمامی عوامل فعال در کلینیک می‌باشد که جهت تسریع انجام کارها با دقت بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این سامانه شامل زیرسیستم‌هایی مانند نرم افزار کلینیک، نرم افزار حقوق و دستمزد کلینیک، نرم افزار حسابداری کلینیک، نرم افزار نوبت‌خوان، سیستم رزرواسیون، سیستم گزارش‌های مالی استاندارد و مدیریتی پیشرفته و … می‌باشد که در ادامه به معرفی مختصری از هر کدام می‌پردازیم :
۱٫ نرم افزار مدیریت کلینیک :
نرم افزار کلینیک جهت مدیریت پذیرش بیماران، مدیریت تعرفه‌های خدمات (با بیمه و آزاد)، تعرفه‌های بیمه تکمیلی، تولید فایل استاندارد بیمه و … استفاده می‌شود. در واقع با استفاده از نرم افزار کلینیک شما به راحتی می‌توانید مراجعین خود را ثبت کرده و در هر لحظه، گزارش‌های مورد نیاز خود را استخراج نمایید.
نرم افزار کلینیک - پذیرش بیماران
با وجود نرم افزار کلینیک، دیگر برگه‌های بیمه شما گم نخواهد شد، تعرفه‌های خدمات به صورت قانونی اعمال شده و به صورت اتوماتیک توسط نرم افزار کنترل می‌شود. این امکان برای جلوگیری از ارائه‌ی تخفیف به صورت دلخواه توسط مسئول پذیرش می‌باشد.
با وجود نرم افزار کلینیک گزارش‌های درخواستی سازمان‌های بیمه‌گر مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح سر فرصت آماده شده و تاخیری در دریافت هزینه از بیمه نخواهید داشت. کلینیک‌هایی که این سیستم را ندارند بایستی در ابتدای هر ماه، برگه‌های دفترچه ماه قبل را به اشخاص یا شرکت‌هایی بدهند تا آن‌ها از روی این برگه‌ها گزارشات و فایل‌های استاندارد بیمه را تولید کرده و به کلینیک بازگردانند که این پروسه، مستلزم صرف هزینه و زمان می‌باشد.
۲٫ نرم افزار حقوق و دستمزد کلینیک :
این قسمت از سامانه مدیریت کلینیک سیب یکی از پرکاربردترین قسمت‌های آن است. نرم افزار حقوق و دستمزد به صورت هوشمند و کاملا دقیق، ریز کارکرد پزشکان، پرستاران را از اطلاعات نرم افزار کلینیک استخراج کرده و در بازه‌های زمانی دلخواه برای شما نمایش می‌دهد.
نرم افزار کلینیک - محاسبه حقوق پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل
کافی است درصد سهم هر پزشک و پرستار را در سیستم ثبت نمایید. علاوه بر حقوق پزشکان و پرستاران، قادر خواهید بود تا حقوق سایر پرسنلی که در درمانگاه فعالیت می‌کنند ولی ارتباطی با بیماران و مراجعین ندارند (مانند مسئولین پذیرش، آبدارچی و …) را نیز در نرم افزار حقوق و دستمزد محاسبه و مشاهده نمایید.
۳٫ نرم افزار حسابداری کلینیک :
با استفاده از نرم افزار حسابداری کلینیک شما خواهید توانست تمامی گزارش‌های استاندارد مالی مانند ترازهای آزمایشی (تراز آزمایشی ۶ ستونه، تراز آزمایشی ۴ ستونه و …)، دفاتر مالی (دفتر کل، دفتر معین، دفتر تفصیلی و …)، بیلان مالی و انواع نمودارها را در کم‌ترین زمان و با بیشترین دقت تهیه نمایید. نرم افزار حسابداری کلینیک هم مانند نرم افزار حقوق و دستمزد با نرم افزار مدیریت کلینیک به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل می‌کند و نیازی به ثبت اطلاعات تکراری و انجام برخی کارها به صورت تکراری نمی‌باشد.
نرم افزار کلینیک - حسابداری کلینیک
مثلا شما می‌توانید قالب مورد نیاز خود را جهت تولید سند اتوماتیک برای قبض‌های پذیرش تولید کرده و تنظیم نمایید تا بعد از ثبت هر قبض، یک سند حسابداری به صورت اتوماتیک در نرم افزار حسابداری صادر شود.
نکته‌ی قابل توجه این‌که، منظور ما از نرم افزار حسابداری، ارائه‌ی گزارش درآمد کلینیک یا درآمد پزشکان و .. نمی‌باشد. نرم افزار حسابداری سامانه مدیریت کلینیک سیب یک سیستم n سطحی است.
۴٫ نرم افزار نوبت‌خوان :
با استفاده از نرم افزار نوبت‌خوان تعبیه شده در سامانه مدیریت کلینیک سیب، بعد از این‌که قبض پذیرش از نرم افزار کلینیک صادر می‌شود، یک نوبت برای بیمار پذیرش شده، در کارتابل پزشک یا پرستار مربوطه ثبت می‌گردد.
نرم افزار کلینیک - فراخوانی نوبت
با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی که بر روی گوشی نصب می‌شود، پزشک یا پرستار می‌تواند تعداد نفرات پذیرش شده و نفرات صف انتظار را مشاهده کرده و همچنین اسم بیمار بعدی را ببیند که از لحاظ روان‌شناسی می‌تواند در بیمار حس خوبی ایجاد کند.
۵٫ سیستم رزرواسیون کلینیک (نوبت‌دهی کلینیک) :
با استفاده از این نرم افزار، مشتریان کلینیک قبل از مراجعه به درمانگاه می‌توانند نوبت خود را رزرو نمایند. این قابلیت هم از طریق وب به صورت آنلاین قابل انجام است و همچنین کاربر پذیرش می‌تواند با استفاده از امکان ثبت رزرو، بیماران را در این بخش ثبت نماید.
نرم افزار کلینیک - رزرو نوبت اینترنتی
نرم افزار نوبت‌دهی بیماران یک ابزار بسیار کاربردی و مفید جهت جلوگیری از ازدحام افراد در کلینیک و شلوغی می‌شود. با این حساب هم مراجعین اذیت نخواهند شد و هم کادر درمانی و سایر پرسنل درمانگاه با آرامش بیشتری به انجام وظائف خود می‌پردازند.

معرفی امکانات سامانه مدیریت کلینیک سیب

۱) معرفی برخی از امکانات نرم افزار کلینیک سیب

ثبت تعرفه سرویس‌ها و خدمات به صورت تاریخچه‌ای : در نرم افزار کلینیک سیب تمامی تعرفه‌ها دارای تاریخ شروع و انقضا می‌باشد و تحت یک عنوان تعرفه ایجاد می‌شوند.

نرم افزار کلینیک - تعرفه خدمات

به عنوان مثال شما می‌توانید در همان ابتدای سال، برای سرویس ویزیت پزشک عمومی تعرفه شش ماهه اول و دوم را تعریف نمایید. نرم افزار کلینیک به صورت کاملا هوشمند و براساس تاریخ مراجعه بیمار و تاریخ شروع و انقضای تعرفه‌ها، نزدیک‌ترین تعرفه را نمایش داده و بیمار براساس همان تعرفه پذیرش خواهد شد.

نرم افزار کلینیک تعرفه سرویس

ثبت تخفیف به ازای هر سرویس و بیمه به دو روش : در نرم افزار کلینیک سیب می‌توانید برای مراجعه‌کنندگان خاص خود، تخفیف‌هایی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید برای ویزیت دانش‌آموزانی که با دفترچه تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند ۱۰،۰۰۰ ریال تخفیف در نظر بگیرید.
ثبت تخفیف به دو روش ساده و گروهی قابل انجام می‌باشد که در تصویر زیر می‌توانید این دو فرم را مشاهده نمایید.

نرم افزار کلینیک - تخفیف مراجعین

نرم افزار کلینیک - تخفیف گروهی سرویس ها

پذیرش بیماران : این فرم، قلب نرم افزار کلینیک می‌باشد. اصلی‌ترین فاکتور در کارآیی این بخش، سرعت عملیات می‌باشد. با توجه به تعدد مراجعین به این قسمت و همچنین برای جلوگیری از تشکیل صف در جلوی کانتر پذیرش، ما نیز سعی کرده‌ایم این فرم را به گونه‌ای طراحی کنیم تا علاوه بر ثبت سریع قبض پذیرش، دقت محاسبات نیز بالا باشد. نمونه فرم پذیرش در نرم افزار کلینیک سیب در زیر نمایش داده شده است:

نرم افزار کلینیک - پذیرش بیمار

روش تسویه حساب نیز می‌تواند به صورت نقدی با از طریق کارت‌خوان باشد. چنان‌چه گزینه کارت‌خوان انتخاب شده باشد، بعد از ثبت قبض، مبلغ قابل دریافت مستقیما به دستگاه کارت‌خوان ارسال شده و منتظر کشیدن کارت و دریافت رمز از طرف بیمار می‌شود. این تنظیم در گوشه بالا، سمت چپ فرم پذیرش قرار دارد.

نرم افزار کلینیک - روش تسویه قبض

این فرم علاوه بر پذیرش بیماران به صورت ساده، این قابلیت را دارد تا سند حسابداری استاندارد را نیز تولید نماید.
توجه داشته باشید که قالب صدور سند در فرم پذیرش توسط حسابدار قابل تنظیم می‌باشد.

نرم افزار کلینیک - سند حسابداری پذیرش

چنان‌چه پزشکی به غیر از پزشک معالج در قبض جاری همکاری داشته باشد می‌توان آن را نیز در این فرم ثبت کرد. این حالت بیش‌تر در سرویس نوار قلب اتفاق می‌افتد. و یا در برخی از کلینیک‌های فرهنگیان می‌توان جهت ثبت نتیجه کمیسیون پزشکی از این قسمت استفاده کرد.

نرم افزار کلینیک - همکاری در خدمات

لیست نسخ ثبت شده : در این فرم می‌توان لیست نسخه‌هایی را که تاکنون در نرم افزار کلینیک ثبت شده است را مشاهده کرد. قبل از نمایش لیست، فرم جستجو نمایش داده می‌شود که می‌توان بر اساس پارامترهای مختلف لیست مورد نظر خود را مشاهده کرد. در تصویر زیر فرم جستجو و تعیین شرایط نمایش داده شده است :

نرم افزار درمانگاه - لیست نسخ ثبت شده

فرم لیست نسخ ثبت شده هم مانند تصویر زیر می‌باشد. در این لیست، قبض‌های حذف شده به رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند.

نرم افزار کلینیک - لیست نسخ ثبت شده

در این فرم می‌توانید قبض جدید ثبت کنید و یا قبض موجود را ویرایش یا حذف نمایید.

توجه داشته باشید که تمامی این گزینه‌ها نیازمند اعطای دسترسی از طرف مدیر سیستم بوده و همه کاربران به همه گزینه‌ها دسترسی ندارند.

همچنین در این فرم می‌توانید بدون نیاز به گزینه ویرایش، با استفاده از گزینه تغییر پزشک، پزشک معالج را تغییر دهید.

اگر قبض ثبت شده دارای مشکلاتی بوده که بیمه آن را رد کرده است (مثلا اگر برگه دفترچه مخدوش بوده و …) می‌توانید با استفاده از گزینه عدم ارسال به بیمه عمل نمایید تا در دفعات بعدی این قبض به سازمان بیمه‌گر ارسال نشود.

با توجه به این‌که هر قبض پذیرش برای کلینیک شما به عنوان یک برگه باارزش حساب می‌شود، حذف بی‌دلیل آن باعث ضرر و زیان به کلینیک خواهد شد. برای جلوگیری از این زیان، و افزودن قابلیت پیگیری قبوض حذف شده، قبل از حذف قبض بایستی دلیل حذف آن مشخص شود. دلایل حذف قبض را می‌توان به تعداد و عناوین دلخواه تعریف کرد.

نرم افزار کلینیک - دلایل حذف قبض

ارائه گزارش‌های استاندارد و حرفه‌ای : در این قسمت نمونه‌ای از گزارش‌های تولید شده توسط نرم افزار کلینیک سیب نمایش داده شده است.

گزارش درآمد کلینیک بر اساس بخش‌های مختلف کلینیک :

نرم افزار کلینیک - گزارش درآمد کلینیک بر اساس بخش

گزارش درآمد کلینیک بر اساس بیمه‌های طرف قرارداد :

نرم افزار کلینیک - گزارش درآمد کلینیک بر اساس بیمه های طرف قرارداد

لیست نسخ پزشکان :

نرم افزار کلینیک - لیست نیخ ثبت شده

گزارش بالا ۱۸۷ صفحه می‌باشد که در کمتر از چند ثانیه استخراج شده است.

نرم افزار کلینیک - تعداد صفحات گزارش

توجه داشته باشید، چنان‌چه سازمان بیمه‌گر بخواهد هر صفحه از گزارش الزاما دارای تعداد سطرهای خاصی باشد، می‌توانید در فرم گزارش این تنظیم را انجام دهید.

نرم افزار کلینیک - گزارش فهرست خدمات پزشکان و درمانگران

برای مشاهده وب سایت اختصاصی نرم افزار کلینیک سیب، کلیک نمایید

این صفحه به مرور به روزرسانی خواهد شد

درباره‌ی احمد غفاری

مدیر عامل و بنیان گذار راه حل های پویا هستم، خوشحالم که در کنار یک تیم خوب، برای پیشبرد اهداف مشترکمون فعالیت می کنیم. بزرگترین هدف مشترک ما آسان کردن کارها و جلب رضایت مشتریانمان است. یا حق

همچنین ببینید

جامعترین نرم افزار تعاونی مسکن (۱۰۰% تضمینی) – حسابداری – امتیازبندی – تقسیم سود

برخی از قابلیت های نرم افزار تعاونی مسکن مهر عبارتند از : محاسبه امتیاز و رتبه اعضای تعاونی مسکن به تفکیک پروژه ها بر اساس استاندارد وزارت تعاون کشور، برآورد هزینه های انجام شده برای هر پروژه، مدیریت چکهای تعاونی، تهیه تمامی گزارشات استاندارد حسابداری، محاسبه جریمه و پاداش ریالی اعضای تعاونی و ...

نسخه رایگان نرم افزار تعاونی مسکن را دریافت کنید.
ارسال از طریق ایمیل و پست پیشتاز (تحویل 48 ساعته)
ما هم از ایمیل های مزاحم خوشمان نمی آید، قول می دهیم اطلاعات شما در هیچ جایی منتشر نخواهد شد.
هزینه ارسال پستی بر عهده ما می باشد.
نام و نام خانوادگی :
شماره تماس :
آدرس ایمیل :
دانلود درختواره استاندارد حسابداری
لطفا نام ، نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد نمایید
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
ما هم از ایمیل های مزاحم خوشمان نمی آید، قول می دهیم اطلاعات شما در هیچ جایی منتشر نخواهد شد.
جشنواره فروش نوروزی سال 1398
بیش از 50% تخفیف واقعی
ما هم از ایمیل های مزاحم خوشمان نمی آید، قول می دهیم اطلاعات شما در هیچ جایی منتشر نخواهد شد.
فقط تا 29 اسفند 1398
نام و نام خانوادگی :
شماره تماس :
آدرس ایمیل :